Eerste dagen bij Jaap en Geno - Reisverslag uit Santa Rosa, Verenigde Staten van Sandy Louws - WaarBenJij.nu Eerste dagen bij Jaap en Geno - Reisverslag uit Santa Rosa, Verenigde Staten van Sandy Louws - WaarBenJij.nu

Eerste dagen bij Jaap en Geno

Blijf op de hoogte en volg Sandy

12 Juli 2015 | Verenigde Staten, Santa Rosa

Na een paar dagen hier te zijn geweest, even tijd voor een verslagje.

Mijn reis hierheen is heel voorspoedig verlopen. Gebracht door Shirl en de meiden wat heel gezellig was. Ook leuk dat we door de nieuwe centrale security die zich bevond aan de andere kant van de coffeecorner waar zij nog waren blijven zitten, contact hadden tot ik zelfs dóór de check heen was. Nog even een laatste zwaaitje en off I went!

Ik had maar een korte overstap op Houston airport, dus ik ben blij dat ik het uiteindelijk toch allemaal heb kunnen redden in die 1,5 uur. Te meer omdat je je doorgelabelde bagage toch zelf moet afhalen en doorgeven bij de nieuwe band. Rare jongens die Amerikanen.... Dus eerst through customs, waar ik hem nog een beetje kneep omdat ik misschien nog wel een zwart kruisje achter mijn naam had staan door het gedoe met gestolen paspoort van twee jaar geleden. Maar dat ging gesmeerd gelukkig. Toen tas halen, in een eftelingpoortjesrij naar de Exit.... Schiet op! Tas afgeven en dus opnieuw door de security, wéér in de rij.... Pfff, net op tijd bij de gate aangekomen, maar geen tijd meer om nog even een broodje te kopen ofzo. Oh well, ik heb de vier uur van de tweede vlucht toch voornamelijk liggen tukken, dus dat was ook niet echt nodig.

Ik werd heel gezellig door Jaap en Geno opgehaald op San Francisco airport. En al onderweg naar Santa Rosa, waar ze wonen, wat bezienswaardigheden gezien. Gestopt bij de Golden Gate Bridge, met uitzicht over downtown San Francisco en Alcatraz island. Van verschillende kanten San Fancisco Bay en al de Pacific gezien!
Leuk.

In Sequia Gardens aangekomen een rondleiding door het huis gekregen, mijn spulletjes geïnstalleerd in mijn prive hoekje, en lekker zitten munchen on guacemole, nootjes en dolma's. Geno heeft zeven jaar geleden een chalet gekocht in een 'housing for older persons'-park. Heel mooi opgeknapt, mooi tuintje eromheen, zelfs nog een kamer die hij voor langere tijd verhuurt aan Ed en een soort clubhuis erbij waar je activiteiten met andere mensen zou kunnen ondernemen als je dat wilt, maar waar ook een zwembad is en een jacuzzi maar dat is niet nodig want Geno heeft zijn eigen hottub.
Het is een lekker huis met een fijne sfeer.

De volgende dag hebben Geno en ik een wandeling langs de Santa Rosa Creek gemaakt van zo'n 8 km ofzo, very pleasant and peaceful. Sanoma County is wijngaardland bij uitstek en ook hier was dat al volop te zien. Ook allemaal kurkbomen en vogeltjes en watertjes... Lekker hoor en dat is hier om de hoek!
's Middags zijn we naar Healdsburg gereden, een pittoresk plaatsje ook weer helemaal gericht op winetastings en schattige winkeltjes en galleries in Victoriaanse stijl. Daarna door naar downtown Santa Rosa want daar hebben ze in de zomer op woensdagen de avondmarkt. Ook weer een gezellige sfeer, verschillende bandjes die muziek speelden en lekkere dingen te koop. Veel biologische fruit en groentenkraampjes. Lekker Puerto Ricaans gegeten s avonds.

Donderdag was Sacramento dag. Nog wel twee uur gereden, door leuke stadjes en mooie omgeving met heel veel wijngaarden onderweg. Naast Sanoma County ligt Napa County en ook die staat bekend om zijn goede wijnen. In Sacramento zelf zijn we eerst in the Old Town rond gaan wandelen, met zijn houten boardwalks en ouderwetse houten winkeltjes kon je goed zien hoe het er vroeger uitgezien moet hebben. Langs de Sacramento River is ook het Railway Museum, omdat hier het eerste treintraject te vinden was dat naar San Francisco ging. Lekker Clam Chowder gesmuld en notenbrittle gekocht, mjammie.
Toen naar de Capitol gegaan, eerst in het mooie park eromheen gewandeld en daarna naar binnen om de pracht en praal daar te bewonderen. Interessant.
Na de twee uur durende autotrip weer terug in Santa Rosa nog lekker een Vietnamees Pho soepje gegeten.
's Avonds hebben we gedrieën op de bank naar Alfred Hitchcock film The Birds gekeken..... Spannend!!! Hahaha. Maar ook zó traag. Film uit 1963 hè, wat wil je...

Dat deden we omdat we vrijdag naar Bodega Bay zijn gegaan, daar waar de film is opgenomen. Maar eerst langs Armstrong Redwoods National Reserve gegaan, waar ik de mooie, immens grote en lange Redwood bomen heb kunnen bewonderen. Heel indrukwekkend was dat. Daarna even een lekker bakkie koffie in Guernville gekocht en daarmee door de straatjes gelopen en bij de brug over de Russian River gekeken naar de rivier recreanten die aan het zwemmen, kanoën en waterfietsen waren. Er zijn hier ook heel veel campings in de buurt voor al die mensen die lekker langs de rivier willen vertoeven.
Door naar Jenner, waar er heel wat zeehonden langs de Pacific kust aan het snoezelen waren, schitterende uitzichten, golven, surfers, rotsen en.......VOGELS!!!
Dat was het teken om de verschillende details uit de film op te gaan zoeken uit de film in Bodega Bay: restaurant The Tides en later ook nog de school en de kerk. Erg grappig.

Thuisgekomen lekker gegeten van de BBQ en heel huislijk op de bank youtube filmpjes zitten kijken van katten en mensen die erg lelijk vielen! Haha.

Vandaag rust-dagje.
Tranquilo aan ontbeten (poached eggs), lekker in de tuin want het is schitterend weer. In de middag met Geno op pad gegaan. Eerst langs de Foodbank, waar hij vrijwilligerswerk doet. Zag erg super-organised uit, alle planken goed vol, mooi systeem en ze verbouwen ook nog hun eigen groenten en fruit in hun zeer goed onderhouden eigen moestuin! Mooi hoor.
Daarna nog een stuk van een Trail gelopen, richting Sebastopol. Weer iets van 5 mile ofzo in totaal. Lekker hoor.
Jaap heeft in de tussentijd lekker door kunnen schrijven aan zijn hoofdstuk waar hij even in vast zat.

En nu gaat Jaap een kip stoofpotje maken in de slowcooker en ga ik daarna couscoussalade in elkaar flansen. Heerlijk toch?

• 12 Juli 2015 - 03:15

Rob:

Hi Sandy,

have fun. Veel plekken die je beschrijft ben ik ook geweest dus heel herkenbaar.

Gr.,
    Rob

• 12 Juli 2015 - 05:09

Caroline:

Ah, leuk weer een reisverslag! Altijd leuk om weer te lezen en mee te genieten

• 12 Juli 2015 - 08:08

Albert:

sandy,
    leuk om weer wat van je reisverslagen te lezen, Heel veel plezier in een gebied waar ik lang geleden ook nog even ben geweest. Heb een mooie vakantie en nieuwe ervaring. groet Albert

• 12 Juli 2015 - 08:31

Ellie:

Gezellig om weer 'mee te reizen'! Veel plezier daar! Groeten uit Saarburg

• 12 Juli 2015 - 09:19

Tineke:

Dat wordt weer genieten: voor jou ,maar ook voor de lezers! Heel veel plezier!

• 12 Juli 2015 - 09:30

Conny Dekker:

Hoi Sandy, leuk om zo weer wat van je reis mee te beleven! Maar om nu direct te zeggen dat dingen uit '63 zo langzaam zijn......

• 12 Juli 2015 - 10:09

Erik:

Hoi Sandy,
    Het betere leven. Die film the Birds, prachtig.
    De techniek is wel vooruit gegaan. Maar voor die tijd..
    Ooit 9 scholen bezocht in en rondom StFrancisco.
    Geschrokken toen. Weinig geld. Ten tijde van de oorlog en "no child left behind" gedachte van Bush. Oude computers soms ongebruikt onder een kleed in de hoek van een lokaal. Dat in schril contrast een paar jaar later rond Seattle waar niets te gek leek.
    Microsoft werknemers en funding. 12 miljoen dollar voor een basisschool.
    Ik weet niet hoe het nu is rondom StFrancisco. Misschien dat je daar nog achter kunt komen.
    Van SharePoint hadden ze indertijd niet gehoord. Misschien dat O365 nu wel doorgedrongen is. Maar nu genieten en vakantie houden.
    Leuk om je verslagen weer te lezen.
    Groet, Erik

• 12 Juli 2015 - 11:34

Febe Vreeke -Duden:

Hoi Sandy, leuk om je reisverslagen weer te volgen!!
    Nu lekker genieten!!Veel liefs en groetjes Adriaan en Febe.

• 12 Juli 2015 - 11:37

Joyce :

Sandy,

Wat leuk om zo mee te mogen genieten!
    Heel plezier en dikke kus!

• 12 Juli 2015 - 11:39

Joyce:

Heel veel plezier natuurlijk ;), deze juf is ook toe aan vakantie :)..
    Xxx

• 12 Juli 2015 - 13:03

Mary:

Wat zal jij genieten met Pieter. Feliciteer Jaap en Geno van mij. ze ziet er gelukkig uit. Overigens is Jaap geen spetter veranderd.
    Geniet van je tour en lees je verslagen me belangstelling.
    Mary

• 12 Juli 2015 - 15:39

Shirl:

Hi sis, klinkt allemaal goed! Geniet, doe de heren daar de groeten en hou ons maar goed op de hoogte! Wij aan t relaxen op Vlie! Xx

• 12 Juli 2015 - 17:16

Pieter:

Goed verhaal lief! Fijn dat je het naar je zin hebt. Ik werk nog wel een weekje door.

• 12 Juli 2015 - 17:42

Pieter:

Nou ja zeg, had ik ook nog wat liefs geschreven, komt dat gewoon niet op de site! Censuur zeker..
    Over een week kom ik ook die kant op! Fijn. CU in Seattle. xxx

• 12 Juli 2015 - 18:01

Jan Waterlander:

Hallo Sandy,
    Je hebt weer een leuk verslag geschreven. Veel plezier!
    Foto's erbij, dat doet het altijd goed.
    Ben jij die vrouw die door een bird wordt aangevallen?

• 13 Juli 2015 - 05:18

Saskia:

Wat n totaal andere wereld dan waar ik nu zit! Maar wel super gaaf!
    Oh hier was t nog even spannend, maar met een behoorlijke vertraging is ook de rest van de familie aangekomen. We zijn weer compleet.
    En t kan zo maar zijn dat de vulkaan op de terugweg weer roet in t eten gaat gooien..... Maar er zijn vervelender oorden waar je kunt stranden

• 13 Juli 2015 - 08:59

Ed:

Tjeeminee zeg. Doe Jaap en Geno de groeten van me

• 13 Juli 2015 - 09:00

Ed:

Heel veel plezier nog☺

• 13 Juli 2015 - 09:36

Marita:

Zooooo hoe lang ben je al weg?? Al hoop dingen gedaan joh! Wat een prachtige foto; black bird with natural bridge :) Geniet weer lekker ten volste (zoals je uiteraard altijd doet!) Tof dat je dit keer je reiservaring kunt gaan delen met Pieter. En jij nog even een weekje doorploeteren Pieter om daarna ook van al dat moois te mogen gaan genieten. x Marita

• 14 Juli 2015 - 15:45

Yu Mey:

Lekker weer op pad! Ik net terug uit Brazil. Geniet mop! Ik blijf je verslagen wel lezen, leuk dat ik ze nog steeds ontvang! Kus, Yu Mey

• 18 Juli 2015 - 19:20

Giusi:

hi dear,
    weer helemaal in je element. altijd plezierig om het met jou virtueel mee te delen.
    veel plezier verder, maar daar zorg je zelf zeker voor.
    ciao bella.

• 28 Juli 2015 - 15:08

Rita:

Geweldig om weer dit reisverslag te ontvangen. Iedere keer weer een genot om te lezen. Hééééél fijne vakantie gewenst.Rita en André