Vervolg California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandy Louws - WaarBenJij.nu Vervolg California - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandy Louws - WaarBenJij.nu

Vervolg California

Blijf op de hoogte en volg Sandy

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo! De afgelopen dagen weer heel wat gedaan, dus hoog tijd voor een update.

Afgelopen zondag hebben we het nog rustigjes aan gedaan. Naar de hippie-achtige Farmers Market in Sebastopol geweest en ook even door de straatjes gebanjerd. Er was een straat waar echt geweldig leuke kunst te bewonderen was, zie ook deze link: http://www.neverendingvoyage.com/sebastopols-quirky-junk-sculptures-a-photo-essay/
Zo geinig, zomaar een straat in Sebastopol...

Thuisgekomen zijn we wel allemaal plannen gaan maken voor de dagen erna, wat ook wel moest aangezien er reserveringen gemaakt moesten worden voor bijv de campingsite. Intussen lekkere hapjes gemaakt zoals guacemole voor bij de margaritas en home made burgers van de BBQ en corn on the cobb..... Mjammie!!

Maandagochtend hebben we alle spullen in de auto gestopt -wat heb je toch n boel junk nodig als je gaat kamperen- en kleding ingepakt. Tegen het middaguur zijn we vertrokken en iets over enen kwamen we bij de Harbin Hotsprings aan. Gelegen in een heel mooi gebied heb je daar zalige warmwaterbaden en ook is er een sauna en stoombad bij. Je kunt daar overnachten in huisjes, kamers of cabins maar wij hebben onze tenten daar opgezet en zijn toen richting de baden gelopen. Je kunt er in het park er omheen (500 acres) ook allerlei trails lopen, maar wij zijn vooral gaan relaxen. Heerlijk relaxed was het daar. In de meditatie gedeeltes was het niet de bedoeling dat er gesproken werd, maar voor de rest mocht je vooral heerlijk doen wat je wilde. Je kon zelf kiezen of je wel of geen badkleding aan wilde, waar je je zelf het lekkerst bij voelde en er waren allerlei verschillende eetmogelijkheden; een hele keuken waar je je meegebrachte etenswaren in de koelkast kon stoppen en later bereiden met alle keukenbenodigdheden te gebruiken die je je maar voor kunt stellen. Maar ook cafés, restaurants en de Harbin Market waar je spulletjes kon kopen of vanuit de saladebar kon opscheppen en dan per gewicht afrekende.
Het hele gebied was 'technology-free' omdat mensen daar voor hun rust komen en juist lekker een break van de mobiele telefoons ed wilden hebben. Het was dus ook niet toegestaan om foto's te maken (al hebben Jaap en ik op de campsite dat stiekem wel even gedaan) maar voor een indruk zie hier: http://www.harbin.org/photos/#g1

Ik heb nog een erg fijne massage gereserveerd bij David. Mmmmmmmm......

De volgende dag mochten we nog tot 13.12u blijven, we hadden een 24 uurs pas, dus we hebben nog heerlijk gebadderd en in de zon gelegen, maar toen moesten de kleren toch weer aan en gingen we de echte wereld weer in...

Wat niet echt een heel grote straf was want de eerste stop was n awardwinning Burger lunch in Calistoga en daarna door de Napa Valley die werkelijk alleen maar uit wineries bestaat, mooi gezicht is dat, naar het zuiden gereden. Naar de campsite van China Camp State Park. Zie: http://www.yelp.com/biz/china-camp-state-park-san-rafael

Daar zetten we in no time onze twee tenten op en zijn Jaap en ik nog een mooie Trail gaan lopen langs de San Pablo Bay, die in het zuiden overgaat in de San Francisco Bay. China Camp is ook weer een mooi natuurgebied waar mensen gaan fietsen, watersporten en wandelen. En kamperen dus. Omdat het erg gunstig ligt ten opzichte van San Francisco kun je ook gemakkelijk de stad inkomen en zo hebben we het dus ook gebruikt. Goed uitgedacht door Geno!

Woensdag zijn we na een Bagelontbijt in nabijgelegen San Rafael met de auto de stad in gegaan en heb ik van ervaringsdeskundige Geno een mooie indruk gekregen van de zuidwestelijke helft van de stad. De molens bij Golden Gate Park en het strand. Het park zelf. Het uitzicht vanaf Twin Peaks mountains over de stad. In het Castro district woont Jay, een vriend van Geno en daar hebben we koffie mee gedronken en ik heb zijn supermooie huis kunnen bekijken.
Door Castro gewandeld, toen zo'n bekend trammetje genomen naar City Hall, want ik moest natuurlijk wel in levende lijve zien waar Jaap en Geno getrouwd waren op 20 mei! Indrukwekkend gebouw.
Veel gelopen door de stad en ongelooflijk lekker gegeten in Birmees restaurant Burma Love.
Het plan was eigenlijk om over de Golden Gate Bridge terug te lopen naar de andere kant waar Geno ons dan weer op zou pikken met de auto, maar zoals zo vaak in deze stad was de Fog binnen komen rollen waardoor er ook een straf windje op was gekomen.... Het was gewoon koud! Dat maar laten zitten en flesje wijn bij het lokale supermarktje gekocht (leuke naam: Mad housewife. Californische wijn, was lekker!) die we s avonds bij de tent met n zakje chips erbij soldaat hebben gemaakt.

Donderdag ging Geno relaxen bij n andere hotsprings in Fairfax, hij had pijn in zijn onderrug/heup door het slapen op het luchtbed, maar eerst zette hij ons nog even af bij de ferry van Larkspur. Daar gingen we met een supersonisch snelle catamaran de San Francisco Bay over in een half uurtje om middenin het centrum uit te stappen. Die dag hebben Jaap en ik saampjes de andere helft (Noordoost kant roughly) van de stad belopen.
Begonnen bij Embarcadero, the Shipping Building met allerlei lekkere eettentjes en leuke spullen winkeltjes met een soort marktje erbij. Langs alle pieren gewandeld over de boulevard en toen bij het Levi's Strauss building doorgestoken want we wilden over de Filbert Steps langs mooie parkjes omhoog om bij de Coit Tower uit te komen met het mooie 360* uitzicht over San Francisco. Aan de andere kant weer naar beneden en door de North Beach area naar Pier 39 en Fisherman's Wharf gelopen waar we ook lekker fishy geluncht hebben!
Met een bus naar Chinatown gegaan en daar rond gewandeld. Helemaal tot Union Square. Toen nog een blik geworpen op de ronddraaiende schrijf waar ze de beroemde Cable Cars ronddraaien (die wagentjes kunnen nl maar één kant oprijden, dus als ze weer terug moeten....) en met de BART metro vanuit n grote Mall terug nr Embarcadero om vanaf daar weer de ferry terug te nemen.
Ik ben dus niet op Alcatraz geweest jammergenoeg, maar dat had ik dan al ver van te voren moeten boeken en daar ben ik nooit zo dol op.... Jammerrrrrrr de bummerrrrrrr.

Geno had intussen besloten de bus terug naar Santa Rosa te nemen, zodat wij wel nog de laatste nacht op de camping zouden kunnen blijven en de volgende dag de route afmaken zoals gepland, maar dat hij dan wel in zijn eigen bed kon slapen op een goed matras. En zo is het dus ook gegaan: Jaap en ik hebben s avonds een maaltijdsalade gegeten en de leftovers van de vis-lunch, spelletje Skipbo gespeeld en weer een mad housewife wijntje gedronken.

De volgende dag heb ik in Geno's auto gereden, want Jaap is in afwachting van zijn Green Card hier en moet eerst nog een drivers licence test doen voor hij weer verzekerd rond kan rijden. Dus na een klein breakfastje op de camping hebben we de tenten ingepakt en zijn we via een mooie route, Fairfax, San Geronimo, Olema naar Bolinas in het zuiden aan de kust gereden. Langs het strand daar gelopen en heeeeeeerlijke chocolate brownie en appeltaart gegeten! Toen weer naar het noorden, via stadje Point Reyes weer naar de onderkant van de 'walvisstaart' naar de Point Reyes Lighthouse door hele mooie natuur en koeien en bijna iers aandoende kliffen aan het strand. Mooie plek daar, met rare overhangende bomen omdat het daar altijd zo hard waait. Veel vogels, in januari ook grote kans om whales te kunnen zien die daar dan langs trekken. (Maar niet in juli...)
We zijn de drie miljoen traptreden die naar de vuurtoren leidden toch maar niet afgelopen omdat we die dan ook weer terug omhoog moesten nemen dan..... En daarna the long road back naar Santa Rosa genomen. Daar kwamen we rond 17.30u weer thuis bij Geno aan.

Lekker coronaatje, auto uitpakken, douchen en door Geno zelfgemaakte pizza van de BBQ-oven gegeten. Hij heeft zijn roots eer aan gedaan!
Gisteravond nog aflevering 1 van Tales of the City, wat natuurlijk over San Francisco gaat, gekeken maar daarna stortte ik een klein beetje in. Was echt moe van alle indrukken van de afgelopen dagen en ben als een blok in slaap gevallen.

Vandaag een rustdag, met homemade pancakes als ontbijt, veel in de tuin zitten schrijven aan dit verslagje, Skypen met Pieter, net even boodschappen gaan doen bij de Costco, Trader Joe's en Target en nu wil ik dit toch wel even online gaan zetten voordat we vanavond naar de Kevin Spacey show gaan in de Green Music Centre (zie: http://ww2.kqed.org/arts/2015/04/14/ticket-alert-kevin-spacey-many-others-at-green-music-center-2015-16-season/) met stoeltjes buiten in de openlucht met picknick mand enzo..... Cadeautje van Jaap en Geno voor mijn verjaardag!! Nou meid.... Wat leuk he?!?!

• 19 Juli 2015 - 08:12

Bernadette:

Hallo Sandy,
    Leuk om te lezen jouw verslagen maar ik ga je eerst feliciteren. Lieve schat een hele fijne verjaardag. Dikke kus van ons. Veel plezier nog en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Cor en Bernadette

• 19 Juli 2015 - 08:55

Conny:

Lieve Sandy,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

• 19 Juli 2015 - 08:59

Saskia En Tess:

Gefeliciteerd! Nog (?) een hele gezellige verjaardag. En heel veel plezier tijdens de volgende etappe samen! Dikke Balinese knuffel van twee 'gemasseerde' dames. Heerlijk die Balinese massages. Tess vindt het t einde. Wordt ze helemaal rustig van

• 19 Juli 2015 - 10:35

Deb:

Leuk Sandy, dikke knuffel voor the boys! What the hell is skipbo?
    En graag een full report van de Kevin Spacey show!
    XXXDeb

• 19 Juli 2015 - 11:43

Pieter:

Nogmaals happy B-day liefje! Mooie foto's en fijne verhalen. Vooral de foto waar jij aan het muurtje lijkt te hangen in SF is geweldig! Groeten aan J&G. Tot morgen, eindelijk. xxx

• 19 Juli 2015 - 13:32

Jan W.:

Sandy,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat leuk om het altijd in den vreemde, dus onder bijzondere omstandigheden te vieren.
    Veel plezier tijdens de voortzetting van je vakantie!
    Een hartelijke groet, Jan.

• 19 Juli 2015 - 14:44

Ab En Veronika :

Lieve Sandy,
    Van harte gefeliciteerd namens Veronika en Ab, nee de kleine zit nog lekker in haar buik.
    Wordt wel zwaar voor Veronika nog even doorbijten.
    Huis is lekker ingericht en we vieren dus nu vakantie in Anna Paulowna.
    Morgen komt de Ikea zending en dan mogen we sleutelen .
    Daarna is alles klaar voor de ontvangst van onze kleine.

Nog een mooie vakantie groetjes aan Jaap.

Kiss V. En Ab

• 19 Juli 2015 - 15:49

Anne-Marie:

Lieve sandy
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van en geniet.
    Liefs Buuf en Buum

• 19 Juli 2015 - 19:42

Marjan:

Gefeliciteerd !!!
    Prettige reis verder , groetjes Marjan.

• 19 Juli 2015 - 20:34

Corrie En Marion:

Hieperde piep hoera in de gloria. lieve Sandy, van harte gefeliciteerd. We genieten weer enorm van je verslagen. veel herkenning bij San Francisco waar we 5 jaar geleden waren..
    fijne dag! Liefs, Corrie en Marion

• 19 Juli 2015 - 20:40

Arthur,jaq,kevin,romy:

Hoi Sandy,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    We wensen je een mooie dag en een hele fijne vakantie!
    Liefs uit Middelburg xxx

• 19 Juli 2015 - 21:45

Tineke:

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag! Vanochtend tijdens mijn ontbijt je reisverslag weer gelezen! Dubbel genieten!

• 19 Juli 2015 - 23:02

Shirley:

Weer n prachtige plek op aarde gevonden om jarig te zijn! Gefeliciteerd sis! Xx

• 20 Juli 2015 - 08:57

Mary:

Verwacht dat je jeverjaardag op gepaste wijze hebt

• 20 Juli 2015 - 09:13

Mary:

Nogmaals gefeliciteerd, verwacht dat je hebt genoten. Geniet van je verdere reis en natuurlijk verwacht ik nog meer van je te horen. Knuffel Mary

• 20 Juli 2015 - 11:30

Sandylouws:

hoi lieve kleine nichtje, genoten van je verhaaltjes blijf schrijven en blijf genieten,ik ben aan het mantelzorgen bij Ada, erg zwaar voor een gepesioneerde maar gaat goed.
    Sandy hele dikke kus van ome G

• 20 Juli 2015 - 12:56

Gerard Dehne:

Hoi Sandy,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, ik ben wel te laat, maar was 3 dagen weg.
    Ik heb je verslag gelezen en ben elke keer weer onder de indruk van je avontuurlijke reizen.
    Geniet er van zolang als je kunt.

Gr
    Gerard

• 22 Juli 2015 - 23:13

Tilly:

die tijdzones ook..... ;-) helemaal te laat met felicitatie.. sjips.. dan maar laat maar niet minder gemeend, nog van harte met je verjaardag.. xxx

Ga weer eens even zitten voor die leuke reisverslagen van je.. helemaal leuk! groetjes XX uit Zierikzee

• 31 Juli 2015 - 11:31

Inge:

Ben na een vakantie time- out weer eens even online en stuit op jouw reisverhalen. Ik realiseer mij ook dat je inmiddels weer een jaar ouder et geworden, alsnog van harte gefeliciteerd ( better let as net). Leuk de diversiteit van Amerika in natuur en cultuur, je vermaakt je wel weer. Geniet ervan!