Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sandy Louws - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sandy Louws - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Sandy

11 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

I ❤ KL!

Uiteindelijk 's avonds rond 21uur aangekomen in mijn Matahari Lodge en meteen Malu opgezocht die in een hostal niet ver weg van de mijne zat, ook in Chinatown.
We hebben heerlijk een Martabakje gedeeld in een van de Chineze foodcourts en zijn daarna een gin tonic gaan drinken in de Reggae Bar!! Goed hoor om in de grote stad te zijn... Beetje laat geworden, maar was erg gezellig.

Mijn eerste dag hier in KL heb ik zoals gebruikelijk weer veel gelopen en uitgechecked. Leuke, veelzijdige, interessante dingen gezien en gedaan zoals de Central Market hier in China Town, bij de annex voor zondagochtend een Eat, Pray, Love guided tour geboekt door 'het verleden, heden en toekomst van KL' mét foodsamplings (!!! Erg belangrijk voor een Sandy), Merdeka Square bekeken, gratis GoKL bus naar Bukit Bintang Area met al zijn shoppingmalls genomen. Daar rondgebanjerd en ook Jalan Alor gezien. Over een Skywalk naar dé andere grote Mall, Suria KLCC, gelopen en daar n kijkje genomen bij het Aquarium, het park KLCC waar je mooi uitzicht had op de Twin Towers en vanaf de andere kant van buiten nog beter.

Traffic was crazy toen ik in de bus weer terug ging naar mijn Lodge, dus er nu wel 1,5 uur over gedaan. En ik moest wel weer op tijd daar zijn, want ik werd rond 20uur opgehaald door Michael Tan, de onderwaterfotograaf ontmoet op de oilrig, die me zijn KL ging laten ervaren want hij woont hier.

Was leuk hem weer te zien en hij deed erg zijn best, was een echte gentleman die me van alles wilde laten zien en me overal heenreed in zijn auto terwijl hij bij alle gebouwen uitlegde wat het was. In de Jalan Alor die ik al overdag had gezien, maar die nu bruiste van de eettentjes, allerlei verschillende seafood gerechten besteld gelardeerd met de nodige Tigerbiertjes...smullen. Toen moesten we nog enigszins opschieten want ik moést natuurlijk de Twin Towers by night zien, maar om 12 uur zouden volgens Michael de lichten uitgaan... Nou volgens mij was dat niet zo, want om 00.15 waren ze nog steeds aan. Oh well, het was in elk geval een magisch gezicht en Michael deed er weer alles aan om mij vooral van alle kanten foto's te kunnen laten maken.
Toen moesten we als afzakkertje nog bij zijn favoriete Chineze restaurant dé noedels eten die speciaal zijn voor KL (ik spreek geen Kantonees zoals hij, dus ik weet die naam natuurlijk alláng niet meer....) en daarna was het 1.30uur dat ik nogal moei mijn bedje instapte.

Maar ik moest weer op tijd op want om 8.50u zouden Malu en ik meeten op het Merdeka Square voor een gratis Heritage Guided Tour. Ondanks dat het wegens 'communicatiefouten' een uur later begon (this is Malaysia man) was de gids Ezreen echt súpergoed en very informative, alles doorspekt met grapjes en gewoon een erg leuke persoonlijkheid, dus we hebben genoten van de 2,5 uur in en rond de gebouwen in de buurt van het Merdeka Plein. Boven verwachting! Leuk hoor.

Malu en ik hebben stiekem in mijn Hostal koffie gedronken en ik heb mijn mangistannetjes geschild en gedeeld met haar en heel relaxed op het buitenterrasje zitten kletsen. Leuke meid.
Toen wilden we allebei graag ff chillen in de airconditioning is zij naar haar eigen hostal terug gegaan en heb ik just that heerlijk gedaan tot een uur of half zeven.

Toen er weer op uit: pasar malam in Little India bezocht en mijn eigen Eat Pray Love tourtje gemaakt door allerlei hapjes uit te proberen. Intussen was de stad vergéven van allerlei hardlopers want 's middags hadden we al de groots aangepakte opbouw gezien op het Merdeka Plein van de Energize (=batterijenmerk) Night Run. Ik wilde dus graag om 20uur bij de start daarvan zijn en dat was echt een goeie zet, want het was een gékkenhuis daar!!! Heel veel positieve energie, een deel van de opbrengst ging naar charity, 15 duizend deelnemers die allemaal headlampjes ophadden, de 15 km die eerst van start ging, gepaard met allerlei vuurwerk en daarna de 5 km die door de burgemeester van KL afgevlagd werden. Wat een spektakel. Wat een mensenmassa. Allemaal lachend. Super.

Beetje minder, was ook onmogelijk om dit nog te overtreffen, was toen de traditionele dansshow die op het buitenpodium van the Central Market werd opgevoerd om 21 uur. Maar vooral ook met veel charme uitgevoerd door de drie boys en drie girls.

Toen lekker met kopje thee in mijn kamer gaan hangen en alvast wat voorbereidingen getroffen voor morgen, check-out dag. Omdat ik nl al mijn spullen uit mijn kamer moet halen voor de tour, moet ik wel enigszins organised zijn morgenochtend om 8.30u want de tour begint om 9uur.

....en de tour was echt goed! Precies zoals de naam al aangaf hebben we allerlei verschillende lekkere dingen gegETEN, zijn we naar verschillende tempels en BIDhuizen gegaan en door de enthousiaste begeleiding van de gids Sean die veel vertelde over de verschillende wijken, huizen en heritage van KL, is de LIEFDE voor KL groter geworden.... Mission accomplished!
Even terug naar Matahari gegaan, maar eigenlijk meteen weer door naar het theater op Merdeka Square, want om 3 uur zou daar een musical MUD beginnen (Kuala Lumpur betekent 'modderige riviermond' in Bahasa Malaya, wat de anders wel raar aandoende titel verklaart). Ik had er eigenlijk niet zo heel hoge verwachtingen van, maar ik moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast was door de kwaliteit, kleding, aankleding, decors en originaliteit.... Joop van den Ende eat your heart out!
Alles wat ik in de twee tours had geleerd kwam weer even op een andere manier langs en het publiek moest zelfs nog actief meedoen. Zo moest ik heen en weer lopen met emmertjes (nep) water om de grote brand van 1888 ofzo die KL geheel in de as legde, te helpen blussen.
Oh wat me ook nog wel raakte is dat voordat de show begon nog gevraagd werd om een momentje stilte om de slachtoffers van MH 370 en MH 17 te herdenken...

Daarna nog een laatste keer afgesproken met Malu, kopje koffie gedronken en nog een laatste blik geworpen op de Twin Towers en de KL Tower vanaf het dakterras van de Reggae Mansion en toen ben ik terug gegaan naar de Matahari Lodge. Laatste doucheje genomen, mijn mangistannetjes uit de koelkast opgegeten met een kopje thee en toen mijn roltas gepakt en met LRT en Skybus naar KLIA (Kuala Lumpur International Airport) gereisd.
Daar zit ik nu dit laatste verslag te schrijven en stap ik zo op de MH 16 terug naar Amsterdam.
Raar idee.

....bijna weer thuis....

(en toen lag waarbenjij.nu er wegens onderhoud uit en kon ik dit laatste stukje pas plaatsen toen ik al weer thuis was, oh well, kan ik meteen de foto's gaan plaatsen in snel internet. Scheelt weer een hoop tijd)

  • 11 Augustus 2014 - 12:45

    Paul:

    Hi Sandy,

    Leuk hoor! Ik vond KL ook geweldig. 2x geweest nu, 1x in Chinatown verbleven in een crappy hostel, de 2e keer met Anja samen in een luxe hotel in de buurt van de KL-towers. Wat een verschil he!

    Blij dat je weer veilig thuis bent.
    xxx

  • 11 Augustus 2014 - 13:46

    Ellie:

    Welkom thuis, lieve Sandy!

  • 11 Augustus 2014 - 13:51

    Brenda :

    Hey San,
    Je bent er weer, mooi! Zie je vrijdagavond in Camille, als Kim en Marita gaan DJ'en bij alle 13 goed?
    Mooie verhalen, duiken vanaf het platform zag er supercool uit!
    xxx

  • 11 Augustus 2014 - 14:35

    Erik Vd Saag:

    Goed dat je weer gezond thuis bent.
    Nu nagenieten.

    groet,
    Erik

  • 11 Augustus 2014 - 23:49

    Inge:

    Home sweet Heemskerk;) enjoy!

  • 14 Augustus 2014 - 12:03

    Syp:

    Mooi verslag weer; ook weer plekjes gezien waar ik met mama greetje ben geweest :)
    x
    syp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandy

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 5353
Totaal aantal bezoekers 98421

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

US/Canada Westcoast

08 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Borneo/Maleisië/Sabah

10 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

Canada

30 Juli 2012 - 29 Augustus 2012

El Salvador

14 Oktober 2011 - 05 Januari 2012

Nanny in Zambia

Landen bezocht: